divendres, 8 de febrer del 2008

El canvi climàtic, i els aparcaments a les nostres ciutats.

Hi ha una cosa clara, la gent normal, amb la nostra conducta i costums, som uns dels màxims responsables del calfament del planeta.
Per què? Perquè som incapaços de no agafar el cotxe per
a desplaçar-nos en recorreguts curts i rutinaris.
Es clar que els ajuntaments sons culpables de no oferir una xarxa de mitjos de transport que abastis-se tota la ciutat, i a ser possible respectuosos amb el mig ambient, però nosaltres no tenim perdó de deu quan agafen el cotxe a diari per a fer el mateix recorregut de casa a la feina i viceversa.

En un recorregut tipus de 15 a 25 minuts a peu, (un màxim de 3 km, que és la màxima distancia que hi ha a Castelló Ciutat, perquè vós feu una idea, des de l'Avinguda València, fins l'Hospital General) El que tingui garatge propi, i al mateix temps també a la feina, possiblement guanyés temps especialment en el recorregut llarg. Però el que no tingui cap de les dues opcions pot donar dues o tres voltes abans de trobar un aparcament, o directament anar-se cap a un aparcament de pago.
Per a una persona normal, sense cap incapacitació, i amb una mínima o sense cap forma física pensés que és una aberració i un menyspreu al nostre planeta agafar el cotxe e
n qualssevol de les opcions reflectides abans.

També es clar que debut a aquest sistema irracional que tenim de guanyar-nos la vida és prou normal que la nostra feina estigues a mes de 10 km del nostre habitatge, però si dins de les ciutats hi hagués llocs on aparcar a les afores i transports ben comunicats que ens portaren a la feina es podrien reduir de bon tros l'emissió de gasos contaminants.
Això per als que només van amb cotxe a la feina i no es moguem més.
Però, I els que després tenim que continuar donat voltes en c
iutats insofribles i sense aparcaments?
Si la primera part estigué solucionada no hi hauria cap problema, però com de moment no és així, només ens falta que els dissenyadors urbanístics ens vagin foten llocs d’aparcament sense mes raó que la seva egolatria a l’hora de passar a l’eternitat i poder dir: Mirà això vaig dissenyar-lo jo, que et parés?

Per un altre costat, el dia que els fabricants fiquen a la venda vehicles grans per als que tenim que portar materials de gran formato, i que no contaminés, jo seré el primer en comprar-me un. Fins que això passes, continuaré queixant-me dels dissenyadors de ciutats, i dels ciutadans que volen anar amb cotxe de punta a punta de Castelló i a ser possible pel carrer Major.

Baix podeu veure una foto del que vós deia anteriorment.

Un carrer nou en la zona de la UJI que només caben tres cotxes, perquè a algun il·luminat ha col·locat un maseter enmig de la zona d’aparcament, i això que ja hi havia col·locat dues més a cada cantó, i ames a mes que podria haver-ho col·locat damunt l’acera ja que és prou ampla.

Em parés que a aquesta gent els diuen arquitectes... o enginyers... em parés, no ho sé.